top of page

איך לבחור כדור כדורסל?

רוצים לקנות כדורסל ולא יודעים מה לבחור? הגעתם למקום הנכון.

לפני שבוחרים כדור כדורסל צריך לבדוק כמה דברים:

1. גודל הכדור - ניתן להשיג כדורי סל בגודל 3-5-6-7. לכל גודל יש את היעוד שלו.

כדורסל בגודל 3 נועד לילדים קטנים (עד גיל 6). הוא אינו כדור רשמי ואין שום מסגרת תחרותית שמשחקת אתו. הוא כדור נוח ובסיסי לילדים קטנים שרוצים להתחיל להקפיץ.

כדורסל בגודל 5 נועד לילדים מגיל 6 ועד 12 והוא הגודל הרשמי של ליגת הקט סל בישראל (היקף - 27.5 אינץ' - 70 ס"מ, משקל - בין 400 ל- 450 גרם).

כדורסל בגודל 6 נועד לליגת הנשים וגם לילדים בגיל 13 (כדור מעבר לכדור בגודל 7). כמו כן, בליגת 3 על 3 משחקים עם כדור בגודל 6 (היקף - 28.5 אינץ' - 72.4 ס"מ, משקל - בין 520 ל- 565 גרם).

כדורסל בגודל 7 הוא הגודל הרשמי של כל הליגות המקצועיות לגברים בעולם (היקף - 29.5 אינץ' - 75 ס"מ, משקל - בין 567 ל- 620 גרם).



כדורסל נייקי - דגם ג'ורדן - כדורסל מעור סינטטי איכותי מאוד

2. חומר הכדור - ניתן להשיג כדורי סל ממספר חומרים - גומי, עור סינטטי ועור אמיתי.

גומי - הכדור הזול ביותר והכי פחות עמיד. בדרך כלל משמשים לבתי ספר ולמסגרות, שמשחקות על משטח אספלט. גם בקטגוריית הגומי יש סוגים שונים. הכדורים הפשוטים יותר (סביב 30 שקלים) - בלאי גבוה. הכדורים האיכותיים יותר (סביב 70-90 שקל) - בלאי נמוך.

עור סינטטי = דמוי עור - כדור ביניים. משמש גם למשחק על אספלט וגם למשחק על פרקט (מחירם נע בין 149 ל- 209 שקלים)

עור - הכדורסל האיכותי ביותר. כל הליגות המקצועיות מחייבות לשחק עם כדור עור. משמש למשחק על פרקט בלבד (מחירם נע בין 350 ל- 400 שקלים).

כדורסל ספולדינג - הכדור הרשמי של היורוליג

3. מותג - מותגי הכדורסל המובילים בעולם הם נייקי, ספולדינג, מולטן, מיקסה ווילסון. לכל אחד מהמותגים יש כדורים בכל הגדלים ומכל החומרים שצוינו. כדורי ספולדינג - הם הכדורים הרשמיים של היורוליג. כדורי מולטן - הם הכדורים הרשמיים של ליגת הכדורסל הישראלית. כדורי ווילסון - הם הכדורים הרשמיים של ליגת המכללות בארה"ב. כמובן, שיש גם כדורים ללא מותג מוכר אבל באיכות מעולה. לדוגמא: כדורסל של המותג FOX (לא חנות הבגדים אלא מותג קנדי) - כדור איכותי מאוד שדמוי עור שניתן להשיג בגודל 5-6-7. מכיוון שהוא לא מותג מוכר, אז מחירו מאוד אטרקטיבי (רק 99 שקלים).

כדורסל FOX - הכדור איכותי מעור סינטטי ב- 99 שקלים בלבד

4. כדורים מיוחדים - חוץ מהמותגים המובילים יש כדורי סל אייקונים כמו הכדור של ג'ורדן (כדורסל איכותי מעור סינטטי בגודל 7) שהוא למעשה גם כדור של נייקי אבל תחת המותג ג'ורדן או הכדור של לברון ג'יימס (גודל 7) שגם הוא כדור של נייקי.

כדורסל נייקי - דגם ג'ורדן

עכשיו, כשאתם כבר יודעים מה אתם מחפשים, הנה כל האופציות עבורכם...

מאמרים אחרונים
תגיות
אנחנו גם בפייסבוק
  • Facebook Basic Square
bottom of page